januari 31, 2015 Comments (8) Beginnershoek, Nieuws

Vignet verplicht op Utrechtse Heuvelrug

8 Responses to Vignet verplicht op Utrechtse Heuvelrug

  1. jan van maurik schreef:

    waarom wordt er geen landelijk vignet uitgebracht
    ik rij nog wel eens in verschillende gebieden
    moet ik steeds nagaan of ik daar wel mag rijden

    • Arthur Buring Arthur Buring schreef:

      Dag Jan,

      Ik begrijp jouw standpunt en ben het met je eens. In veel gevallen heeft het te maken met landeigenaren, Natuurmonumenten, etc. die allemaal eigen afspraken en belangen hebben. Qua ontwikkelingen is het desondanks zeer positief.

  2. Tom schreef:

    Kan ik die vignetten niet op internet verkrijgen?

    Dan kan ik een route tenminste rijden vanaf waar en wanneer ik maar wil…….

  3. Peter M. schreef:

    Ik vreesde eigenlijk de ontwikkeling waarin betalen om een route te mogen rijden normaal werd, maar nu denk ik daar anders over. Tuurlijk, je betaalt al voldoende belasting in de NL. SBB wordt grotendeels daaruit gefinancierd. Maar als het betekent dat de route in ontwikkeling blijft en waar nodig verbeteringen worden aangebracht dan ben ik voor. Als je mensen aan het werk zet kost dat nu eenmaal geld. Wij doen zelf ons werk ook niet voor nop….. En zoals Arthur beschrijft worden oude routes veranderd en verbeterd en vraagt men daar een vergoeding voor. Op die voorwaarden is 7,50 Euro per jaar te doen.

    Het zou mooi zijn als je daarvoor landelijk met 1 vignet overal terecht kan, maar de organisaties die erover gaan zijn versnippert. De kosten worden ook niet door 1 organisatie gedragen, zodat elke organisatie zijn eigen budget wil ophalen. Wat wel vervelend zou zijn is als een organisatie met veel lokaties voor elke lokatie een bedrag vraagt. Dan wordt het wat mij betreft te duur. Ik “rij” graag op verschillende routes en dan gaat het in de papieren lopen. En waar moet ik dan al de stikkers plaatsen.

    1 vignet voor NM en 1 voor SBB zou een aardig deel van de routes in de NL moeten kunnen dekken. Als die twee organisaties dan samenwerken is 1 vignet voor de meeste routes in de NL voldoende. Ook handig omdat vaak beide organisaties al veel samenwerken bij de aanleg en beheer van natuurgebieden/MTB-routes.

    Wat mij betreft een goede ontwikkeling. Laten we deze vooral kritisch blijven volgen.

    Mooi artikel Arthur. Goed bezig!

  4. paul schreef:

    Kan ik dat vignet ergens online bestellen?

  5. Frank schreef:

    Prima hoor zo’n vignet, het is het geld absoluut waard, alleen echt jammer (understatement) dat je nog steeds niet online een vignet in je bezit kan krijgen.

  6. Kees schreef:

    Helaas is een vignet niet rechtsgeldig en boetes voor het niet hebben van een vignet al helemaal niet. De toon op mtb sites dat het verplicht is staat mij dus niet aan. Ik snap dat er geld nodig is voor het onderhoud al hou ik zelf wel van ruige en versleten tracks. Zolang de uitgaven transparant worden gehouden vind ik het prima een financiele bijdrage te leveren. Maar dan wel onder het mom van een landelijke mtb vereniging en vrijwillige bijdrage en niet onder het mom van een vignet en boete.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Spring naar toolbar